مالزی: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی - آنچه باید بدانید

هزینه های زندگی دانشجویی در مالزی

در این مقاله قیمت‌های اقلام ضروری برای زندگی دانشجویی در مالزی آمده است. با مطالعه این مقاله می‌تواندید حدود هزینه زندگی دانشجویی در مالزی را تخمین بزنید.


گردآورنده: جابر جعفریان
563
ذخیره سازی
1399/05/11

هزینه زندگی در مالزی

شهرهای مدرن، مترقی و روبه‌رشدِ مالزی هر سال تعداد فزاینده‌ای از بازدیدکنندگان خارجی را به خود جذب می‌کند. بی‌شک یکی از مزایای اصلی تحصیل در مالزی که بیش از 180.000 دانشجوی بین‌المللی را به خود جذب می‌کند، هزینه‌های پایین زندگی است. ارزش رینگیت مالزی نسبتاً پایین است، اما همیشه خطر خرج‌کردنِ بی‌رویه‌ی پول وجود دارد. این مطلب تلاش می‌کند تا با ارائه‌ی اطلاعاتی در مورد هزینه‌های زندگی در مالزی در برنامه‌ریزی برای تحصیل در خارج از کشور به شما کمک کند. 

اقامت

دانشگاه‌های مالزی به طور معمول اقامت در محوطه‌ی دانشگاه (on-campus) را به دانشجویان بین‌المللی پیشنهاد می‌کنند که ممکن است هزینه‌ای بین 600 تا 3000 رینگیت در هر ترم برای دانشجو در پی داشته باشد. برخی از دانشگاه‌ها قرارداد اجاره‌ای به دانشجویان پیشنهاد می‌کنند که با هزینه‌ی اضافه‌ی بین 10 تا 20 رینگیت در روز وعده‌های غذایی را هم در اختیار آنان قرار می‌دهد. هزینه‌ها در شهرهای مختلف، مؤسسات و انواع اتاق‌ها با هم فرق دارند، اما هر دانشجو برای یک اتاق تک‌نفره در محوطه‌ی اقامتی دانشگاه باید چیزی بین 100 تا 500 رینگیت در ماه بپردازد. 
ممکن است لازم شود که دانشجویان در آغاز قرارداد خود مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت بپردازند، در حالی که برخی دیگر از دانشگاه‌ها هزینه‌ی انجام امور اداری را نیز از دانشجو دریافت می‌کنند. برای مثال دانشگاه موناش مالزی یک اتاق تک‌نفره‌ در خوابگاه دانشجویی به بهای 1150 رینگیت به ازای هر ماه همراه با امکانات اولیه‌ی زندگی (آب، برق، گاز و...) به علاوه‌ی 1500 رینگیت پیش‌پرداخت و 300 رینگیت (که به صورت یکجا دریافت می‌شود) برای انجام امور اداری در اختیار دانشجو قرار می‌دهد. 
اگر ترجیح می‌دهید از ازدحام زندگی در محوطه‌ی خوابگاهی دانشگاه دور باشید، می‌توانید از طریق دانشگاه خود برای اقامت خارج از محوطه‌ی دانشگاه (off-campus) جستجو کنید یا یک ملک خصوصی را به تنهایی یا به صورت مشترک اجاره کنید. این گزینه‌ اغلب مواقع انتخاب ارزان‌تری است، اما هزینه‌ی امکانات اولیه‌ی زندگی همیشه در این قراردادهای اجاره گنجانده نمی‌شود و شما باید علاوه بر اجاره‌ی اصلی این هزینه‌ها را هم بپردازید. 
دسترسی به امکاناتی مثل آشپزخانه و رختشویخانه هم در ملک‌های مختلف با هم فرق دارند، بنابراین بررسی تقریبی هزینه‌ها در ازای امکاناتی که دریافت خواهید کرد خالی از لطف نخواهد بود. در اقامت خارج از محوطه‌ی دانشگاه یک اتاق خواب در آپارتمانی مشترک هزینه‌ای حدود ماهانه 350 تا 500 رینگیت برای‌تان در پی خواهد داشت و هزینه‌ی واحدهای استودیویی هم بین 1500 تا 2500 دلار در ماه خواهد بود. 

هزینه‌های زندگی

هزینه‌های اساسی زندگی در مالزی اجتناب‌ناپذیرند، اما خیلی هم زیاد نیستند. جدول زیر تصویری کلی از هزینه‌های زندگی در مالزی به دست‌تان خواهد داد.

هزینه های زندگی در مالزی

رفت و آمد

شهرهای مالزی بسیار مدرن هستند و به شبکه‌ی حمل و نقل توسعه‌یافته‌ی خود می‌بالند. ورودی‌های بین‌المللی کشور از طریق اتوبوس و خدمات ریلی به هم متصل هستند، و شهرهای بزرگ اغلب گزینه‌‌های سفر با اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی، سه‌چرخه‌ و قطار را هم در اختیار مسافران قرار می‌دهند. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی نخواهید توانست کارت تخفیف سفرهای ملی دریافت کنید، اما برخی از شهرها ممکن است نوعی تخفیف دانشجویی برای دانشجویان در نظر بگیرند. برخی دیگر از شهرها گزینه‌ی افزودن اعتبار به کارت‌های اعتباری را به دانشجویان عرضه می‌کنند که به ازای هر سفر مقداری از اعتبار آن به صورت الکترونیک کسر می‌شود. 

غذا

در شهرهای مالزی شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف در دسترس‌تان خواهد بود، اما می‌توانید از فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک‌تر با قیمتی حتی ارزان‌تر خرید کنید. به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید به شعبه‌ی محلی Tesco یا Carrefour (هر دو از شرکت‌های معروف خرد‌فروشی هستند؛ اولی انگلیسی، و دومی فرانسوی است) اعتماد کنید. 

تأمین هزینه‌های تحصیل

دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند در حال تحصیل به صورت تمام‌وقت در مالزی، با در نظر داشتن قوانین مهاجرت، به صورت پاره‌وقت (حداکثر به میزان 20 ساعت در هفته در طول تعطیلات ترم یا تعطیلاتی بیش از 7 روز) کار کنند.
تأمین هزینه‌ها از طرق مختلفی صورت می‌پذیرد، اما شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی واجد شرایط درخواست کمک‌هزینه‌های تحصیلی هستید. همیشه بررسی وب‌سایت مؤسسه‌ی انتخابی‌تان در مورد کمک‌هزینه‌ها و هر آنچه که در این زمینه پیشنهاد می‌کنند، فکر خوبی است. 

قیمت‌های ارائه‌شده در این مطلب را فقط یک راهنما در نظر بگیرید و از این مطلب غافل نشوید که این قیمت‌ها می‌توانند تحت تأثیر تورم یا نوسانات ارزی قرار گیرند.

دوره‌های تحصیلی مالزی را مرور کنید و دوره مورد علاقه خود را بیابید.

در هر مرحله از اخذ ویزا، پذیرش دانشگاه و مهاجرت تحصیلی به سوال یا ابهامی برخوردید با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

شهریه دانشگاه های مالزی

شهریه دانشگاه های مالزی

هزینه‌های دانشگاه از هزینه‌های اصلی مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود و خیلی از اوقات نقش اصلی را در تصمیم‌گیری برای انتخاب مقصد تحصیلی دارد. در این مقاله شهریه‌های دانشگاه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.
بورسیه های تحصیلی مالزی

بورسیه های تحصیلی مالزی

در این مقاله با راه‌های پیدا کردن و سیستم اعطا بورس دانشگاه‌های مالزی آشنا می‌شوید. بسیاری از دانشگاه‌ها اگر سابقه تحصیلی مناسبی داشته باشید با اعطا بورس بخش بزرگی از هزینه‌های تحصیلی شما را پوشش می‌دهند.
مشاوره رایگان