مالزی: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی - آنچه باید بدانید

بورسیه های تحصیلی مالزی

در این مقاله با راه‌های پیدا کردن و سیستم اعطا بورس دانشگاه‌های مالزی آشنا می‌شوید. بسیاری از دانشگاه‌ها اگر سابقه تحصیلی مناسبی داشته باشید با اعطا بورس بخش بزرگی از هزینه‌های تحصیلی شما را پوشش می‌دهند.


گردآورنده: جابر جعفریان
67
ذخیره سازی
1399/05/11

بورس‌های تحصیلی مالزی

شهریه‌ها و هزینه‌های زندگی در مالزی نسبتاً پایین است، اما شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی باز هم باید هزینه‌ی تحصیل خود را بپردازید و بتوانید هزینه‌های دیگر زندگی را هم تأمین کنید. با وجود هزینه‌های ویزا، اجاره، سفرهای هوایی و هزینه‌های شروع زندگی در یک کشور جدید، پرداخت قبض‌ها و شهریه‌ها می‌تواند تبدیل به یک کابوس شود. البته لازم نیست نگران شوید: مؤسسات آموش عالی مالزی ارتباطات بین‌المللی خوبی دارند و اغلب منابعی برای کمک به دانشجویان خارجی در اختیار دارند. 
کمک‌هزینه‌های تحصیلی علاوه بر مؤسسه‌ی میزبان خودتان، هم از سوی دولت مالزی و هم توسط بسیاری از شرکت‌ها و منابع مالی داخلی تأمین می‌شوند. در این مطلب به سه کمک‌هزینه‌ی اصلی که در اختیار دانشجویان بین‌المللی است تا به تحصیل آنها در خارج از کشور در مالزی کمک کند می‌پردازیم. 
اگر واجد شرایط دریافت هیچ یک از این کمک‌هزینه‌ها نیستید، نگران نشوید؛ پیوندها و نکات زیادی را در این مطلب آورده‌ایم تا شما را در مسیر درستِ یافتن یک کمک‌هزینه‌ی تحصیلی قرار دهیم. 

منابع مالی

وزارت آموزش (MOE)

وزارت آموزش بانی اصلی آموزش در مالزی است و به دانشجویان خارجی مالزی کمک‌هزینه‌ی تحصیلی اعطا می‌کند. 

دانشگاه میزبان 

اکثر مؤسسات مالزیایی کمک‌هزینه‌ها، گرنت‌ها و منابع مالی برای دانشجویانی که در یکی از دوره‌های تحصیلی‌شان ثبت‌نام کرده‌اند دارند. این کمک‌هزینه‌ها همیشه از طریق وب‌سایت دانشگاه‌ها قابل دسترسی هستند، جایی که می‌توانید از جزئیات فرایند درخواست و میزان هر کمک‌هزینه مطلع شوید. به طور کلی می‌توان گفت که برای دوره‌ی کارشناسی احتمال دریافت کمک‌هزینه از دانشگاه میزبان‌تان بیشتر از منابع خارج از دانشگاه است. 
برای مثال دانشگاه ناتینگهام مالزی یک بخش کاملاً آنلاین دارد که جزئیات مربوط به کمک‌هزینه‌های تمام دوره‌های تحصیلی در آن آمده است. 

منابع مالی خارج از دانشگاه

این فرصت هم در اختیارتان خواهد بود که به صورت مستقیم از یک شرکت یا صندوق مالی خارج از دانشگاه درخواست کمک‌هزینه یا گرنت کنید. در بسیاری از برنامه‌های حمایت از دانشجویان توسط شرکت‌ها قراردادی لحاظ شده که دانشجو باید آن را امضاء کند. این قرارداد دانشجو را مکلف می‌کند که پس از پایان تحصیلات خود برای دوره‌ای مشخص در خدمت آن شرکت باشد و برای آنها کار کند.
اگر از این قرارداد سر باز بزنید باید خسارتِ تعیین‌شده در قرارداد را به شرکت بپردازید. این بدان معناست که با توجه به خسارتی که با شکستن قرارداد به شرکت مورد نظر وارد کرده‌اید، باید به آنها غرامت بپردازید، این مبلغ را به طور فرضی می‌توان معادل مبلغی در نظر گرفت که در صورت اشتغال شما در شرکت می‌توانست عاید آن شرکت شود.
می‌توانید برنامه‌های کمک‌هزینه‌ی تحصیلی خارج از دانشگاه را از طریق موتورهای جستجوی کمک‌هزینه‌ مثل Scholars4Dev یا Scholarship-Positions بیابید، یا به طور مستقیم از طریق وب‌سایت شرکت‌ها پیگیر این فرصت‌ها باشید. 

یافتن کمک‌هزینه

شکی نیست که تحصیل در خارج از کشور می‌تواند پرهزینه باشد. خوشبختانه بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها فرصت‌هایی مثل کمک‌هزینه‌ی تحصیلی و بورسیه برای کمک به تأمین هزینه‌های تحصیل‌ در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. درخواست پذیرش در دوره‌ی کارشناسی کرده باشید یا تحصیلات تکمیلی، فرقی ندارد؛ جستجو برای کمک‌هزینه‌ی تحصیلی پیش از به جریان انداختن درخواست پذیرش دانشگاه –در صورتی که پایان مهلت ثبت‌نام را از دست ندهید- همیشه فکر خوبی است. 
می‌توانید از این موتور جستجوی دوره‌ها برای یافتن دانشگاه و رشته‌ی مورد علاقه‌تان کمک بگیرید. سپس به جستجوی کمک‌هزینه‌ها و بخش منابع مالی دانشگاه بروید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیاورید. برای مثال کالج سان‌وی (کوالالامپور) سه کمک‌هزینه‌ی تحصیلی بر مبنای نتایج آکادمیک برجسته، قابلیت‌های ورزشی یا ثبت‌نام یکی از نزدیکان درجه‌ی یک در همین دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. 
می‌توانید از طریق وب‌سایت دانشگاه فرم‌های مربوط به درخواست کمک‌هزینه را دریافت کنید. اکثر این فرم‌ها از شما مدارکی رسمی مثل پاسپورت خواهند خواست، اما این ملزومات در هر مؤسسه نسبت به دیگری فرق خواهد داشت. 
 

هرگونه سوال در مورد مهاجرت تحصیلی و هزینه‌های زندگی در کشور مقصد را از ما بپرسید.

اگر به تحصیل در مالزی علاقه‌مندید، صفحه دوره‌های تحصیلی مالزی را مرور کنید. 


آنچه باید بدانید

شهریه دانشگاه های مالزی

شهریه دانشگاه های مالزی

هزینه‌های دانشگاه از هزینه‌های اصلی مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود و خیلی از اوقات نقش اصلی را در تصمیم‌گیری برای انتخاب مقصد تحصیلی دارد. در این مقاله شهریه‌های دانشگاه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.
هزینه های زندگی دانشجویی در مالزی

هزینه های زندگی دانشجویی در مالزی

در این مقاله قیمت‌های اقلام ضروری برای زندگی دانشجویی در مالزی آمده است. با مطالعه این مقاله می‌تواندید حدود هزینه زندگی دانشجویی در مالزی را تخمین بزنید.
مشاوره رایگان