سوئد: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی - آنچه باید بدانید

بورسیه های تحصیلی سوئد

در این مقاله به بورسیه‌های تحصیلی موجود در سوئد می پردازیم. با خواندن این مقاله با تعدادی از بورسیه‌های تحصیلی سوئد آشنا خواهید شد تا دغدغه‌های مالی شما تا حد خوبی کاهش پیدا کند.


گردآورنده: جابر جعفریان
88
ذخیره سازی
1399/08/01

بورسیه های تحصیلی سوئد

شاید سوئد زیبا باشد، اما هزینه‌های زندگی در سوئد در میان بالاترین‌های جهان قرار دارد. دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا نیازی به پرداخت شهریه در سوئد نخواهند داشت، اما برای آن دسته از دانشجویان که مجبور به پرداخت شهریه هستند، تصور تحصیل در یک دانشگاه سوئدی می‌تواند کابوس یک باشد. البته نگران نباشید: سوئد هم درست مثل کشور و دانشگاه خودتان، کمک‌هزینه‌های تحصیلی بسیاری در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد. این کمک‌هزینه‌ها توسط سه مرجع اعطا می‌شوند: دولت سوئد، دانشگاه میزبان‌تان و مراجع سرمایه‌گذاری خصوصی. این سه مرجع کمک‌هزینه‌هایی در تمام مقاطع و رشته‌های تحصیلی اعطا می‌کنند، اما ما در اینجا به سه کمک‌هزینه‌ی برجسته به منظور کمک به شما در شروع برنامه‌ریزی‌تان برای تحصیل در خارج از کشور پرداخته‌ایم. 

اگر شرایط لازم را برای دریافت هیچ یک از کمک‌هزینه‌های زیر ندارید، نگران نشوید: ما به بیان نکات و ارائه‌ی لینک‌های زیادی برای قرار گرفتن شما در مسیر درست یافتن کمک‌هزینه‌ی تحصیلی پرداخته‌ایم. 

مراجع اعطای کمک‌هزینه‌ی تحصیلی

کمک‌هزینه‌ی تحصیلی مؤسسه‌ی سوئدی

مؤسسه‌ی سوئدی (SI) یک مرجع دولتی سوئدی است که کمک‌هزینه‌های تحصیلی در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد. SI کمک‌هزینه‌هایی برای برخی از رشته‌ها، به خصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی اعطا می‌کند. بسیاری از این کمک‌هزینه‌ها کشور-محور هستند، و برخی از آنها به دانشجویانی در رشته‌های خاص تعلق می‌گیرند. می‌توانید این گزینه‌ها را از طریق وب‌سایتStudy in Sweden  مورد بررسی قرار دهید. 

همچنین دانشجویان این فرصت را در اختیار دارند که در رقابت برای کسب کمک‌هزینه‌های تحصیلی شرکت کنند، که طی آن باید در یک چالش آکادمیک شرکت کنند و مهارت‌های خود را در یک زمینه‌ی تحصیلی خاص به نمایش بگذارند. برنده‌ی این رقابت موفق به دریافت یک کمک‌هزینه‌ برای ادامه‌ی تحصیل خود در سوئد خواهد شد. 

بورسیه مورد نظر خود را در سایت study in sweden بیابید.

در مورد کمک هزینه ‌های تحصیلی سوئد بیشتر بدانید. 

دانشگاه میزبان

اکثر دانشگاه‌های سوئد تعدادی کمک‌هزینه‌ی تحصیلی و گزینه‌های تأمین هزینه‌های تحصیل در اختیار دانشجویانی که در یکی از دوره‌های تحصیلی آنان ثبت‌نام کرده‌اند، قرار می‌دهند. هر دانشگاهی فهرستی از کمک‌هزینه‌های موجود و فرایند درخواست آنها را روی وب‌سایتش قرار می‌دهد. همچنین شما ‌می‌توانید برای تأمین هزینه‌های تحصیل در دوره‌ی کارشناسی هم از طریق مؤسسه‌ی میزبان خود اقدام کنید. 

در این سایت می توانید ببینید دانشگاه شما چه کمک هزینه‌هایی برای دانشجویان خود در نظر گرفته است.

مراجع سرمایه‌گذاری خصوصی

این نوع از کمک‌هزینه‌ها معمولاً رشته‌-محور هستند و از طریق وب‌سایت این شرکت‌ها یا مراجع سرمایه‌گذاری قابل پیگیری‌اند. اکثر این مراجع بین‌المللی هستند و در اعطای کمک‌هزینه‌ها شرایط مختلفی برای دانشجویان کشورهای مختلف دارند. دانشگاه گوتنبرگ فهرست جامعی از کمک‌هزینه‌های تحصیلی خود، که توسط مراجع خصوصی تأمین می‌شوند، از طریق وب‌سایت دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. 
همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات در مورد کمک‌هزینه‌هایی که توسط مراجع خصوصی تأمین می‌شوند به موتورهای جستجویی مثل Scholarship-Links یا Find a PhD مراجعه کنید. 

کمک‌هزینه‌های تحصیلی

کمک‌هزینه‌های تحصیلی مؤسسه‌ی سوئدی

دانشجویان خوش‌آتیه‌ی مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند از این کمک‌هزینه‌ی کامل دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد استفاده کنند. در سال 2014/2015 بالغ بر 550 کمک‌هزینه به این دسته از دانشجویان اعطا شده است. می‌توانید از طریق وب‌سایت مؤسسه‌ی سوئدی به بررسی این مطلب بپردازید که آیا این کمک‌هزینه به دوره‌ی تحصیلی شما اختصاص می‌یابد یا خیر. 

شهریه‌ی دانشگاه دانشجویانی که این کمک‌هزینه را دریافت می‌کنند به طور کامل پرداخت می‌شود و ماهانه 9.000 کرون سوئد (1.388 دلار آمریکا) هم به برای تأمین هزینه‌های زندگی به آنها پرداخت خواهد شد. این دسته از دانشجویان هزینه‌ی یک بار سفر به مبلغ 15.000 کرون سوئد (2.314 دلار آمریکا) را دریافت خواهند کرد. انتخاب دانشجویان بر اساس معیارهای آکادمیک و قابلیت‌های رهبری صورت می‌گیرد و هدف از اعطای این کمک‌هزینه فراهم آوردنِ امکانِ تحصیل دانشجویان مختلف در دوره‌های انتخابی‌شان است. 

وقتی موفق به کسب کمک‌هزینه‌ی تحصیلی شوید، از شما برای پیوستن به شبکه‌ی SI برای رهبران آینده‌ی جهان دعوت به عمل می‌‌آید، که یک شبکه‌ی جهانی فارغ‌التحصیلان است و در آن دانشجویان می‌توانند به تبادل ایده بپردازند و پیوندهای حرفه‌ای ایجاد کنند. 
کمک‌هزینه‌های تحصیلی هر سال اعطا می‌شوند و دستورالعمل‌های درخواست این کمک‌هزینه‌ها به صورت سالانه و حوالی تاریخ ارائه‌ی درخواست‌ها در ماه فوریه بر روی وب‌سایت مؤسسه‌ی سوئدی قرار می‌گیرد. به صورت آنلاین هم می‌توانید تغییرات این برنامه را زیر نظر بگیرید.
 

اکنون که دغدغه‌های مالی شما تا حدودی برطرف شد رشته‌ تحصیلی مورد علاقع خود را از میان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های سوئد بیابید.

برای استفاده از مشاوره رایگان مجموعه آرمان با ما تماس بگیرید


آنچه باید بدانید

تأمین هزینه های تحصیلی در سوئد

تأمین هزینه های تحصیلی در سوئد

نکات ما را در مورد تامین هزینه‌های تحصیلی در سوئد دنبال کنید. در این مقاله به طور خلاصه در مورد تامین هزینه‌ها سخن گفتیم و راه‌های تامین هزینه‌های تحصیلی را به شما معرفی کردیم.
هزینه های زندگی در سوئد

هزینه های زندگی در سوئد

یکی از سوالات متداول دانشجویان بین المللی رد مورد هزینه‌های زندگی دانشجویی است. در این مقاله با اطلاعات جامعی در مورد هزینه‌های زندگی دانشجویی در سوئد آشنا می‌شوید.
سوئد کمک هزینه های دانشجویان بین المللی را افزایش می دهد

سوئد کمک هزینه های دانشجویان بین المللی را افزایش می دهد

سوئد در رقابت جذب دانشجویان بین المللی تصمیم به اقدامات مختلفی گرفته است که یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها افزایش کمک‌هزینه‌های تحصیلی این دانشجویان است.
شهریه دانشگاه ها در سوئد

شهریه دانشگاه ها در سوئد

اطلاع از شهریه ی دانشگاه های کشور مقصد قبل از اقدام و سفر کمک زیادی به تخمین هزینه های تحصیل در آن کشور دارد. در این مقاله شما را در مورد شهریه‌ی دانشگاه‌های سوئد راهنمایی می‌کنیم.
مشاوره رایگان