سوئد: از سری مقالات هزینه و بورسیه تحصیلی - آنچه باید بدانید

تأمین هزینه های تحصیلی در سوئد

نکات ما را در مورد تامین هزینه‌های تحصیلی در سوئد دنبال کنید. در این مقاله به طور خلاصه در مورد تامین هزینه‌ها سخن گفتیم و راه‌های تامین هزینه‌های تحصیلی را به شما معرفی کردیم.


گردآورنده: جابر جعفریان
101
ذخیره سازی
1399/08/01

راهنمای تامین هزینه های سوئد

برای تأمین هزینه‌هایتان در دورران تحصیل در سوئد به منابع مالی خوبی نیاز خواهید داشت. داشتن کارت دانشجویی می‌تواند برخی تخفیفات سفر و بلیت را در اختیارتان قرار دهد، اما فراموش نکنید که سوئد کشوری نسبتاً گران است. برای تأمین هزینه‌های خورد و خوراک، اقامت، سفر و هزینه‌های زندگی در اغلب شهرهای بزرگ سوئد ماهانه به مبلغی حدود 7.000 کرون سوئدی نیاز خواهید داشت. 
کمیته‌ی مهاجرت سوئد از شما مدرکی دال بر توان مالی تأمین حداقل 7.300 کرون سوئدی برای ده ماه از سال را خواهد خواست. وقتی برای درخواست اقامت اقدام می‌کنید باید مدارک مربوط به تمکن مالی را هم ارائه دهید. بسیاری از دانشجویان که سوئد را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند باید برای تأمین مالی تحصیل خود به جستجو در بخش خصوصی بپردازند. 

کمک‌هزینه‌ها

سالانه بیش از 500 کمک‌هزینه‌ی تحصیلی توسط مؤسسه‌ی سوئدی اعطا می‌شود و این کمک‌هزینه‌ها، علیرغم تمام دشواری‌های دریافت‌شان، در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار دارند. اکثر کمک‌هزینه‌ها برای دوره‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، به مقطع کارشناسی ارشد و پروژه‌های پژوهشی اختصاص دارند. 

کار هنگام تحصیل

اگر برای دوره‌ای در سوئد ثبت‌نام کرده‌اید، می‌توانید در کنار تحصیل‌تان به صورت پاره‌وقت کار کنید. البته پیدا کردن شغل برای دانشجویانی که زبان سوئدی بلد نیستند، سخت‌تر از کسانی است که سوئدی بلدند.
شهروندان کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا و کشورهای عضو اتحادیه‌ی تجارت آزاد اروپا (EEA) می‌توانند بدون مجوز کار و اقامت مشغول کار شوند، اما اگر شما شهروند یکی از کشورهای فوق نیستید، به مجوز کار نیاز خواهید داشت.

 

اکنون که دغدغه‌های مالی شما تا حدودی برطرف شد رشته‌ تحصیلی مورد علاقع خود را از میان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های سوئد بیابید.

برای استفاده از مشاوره رایگان مجموعه آرمان با ما تماس بگیرید


آنچه باید بدانید

بورسیه های تحصیلی سوئد

بورسیه های تحصیلی سوئد

در این مقاله به بورسیه‌های تحصیلی موجود در سوئد می پردازیم. با خواندن این مقاله با تعدادی از بورسیه‌های تحصیلی سوئد آشنا خواهید شد تا دغدغه‌های مالی شما تا حد خوبی کاهش پیدا کند.
هزینه های زندگی در سوئد

هزینه های زندگی در سوئد

یکی از سوالات متداول دانشجویان بین المللی رد مورد هزینه‌های زندگی دانشجویی است. در این مقاله با اطلاعات جامعی در مورد هزینه‌های زندگی دانشجویی در سوئد آشنا می‌شوید.
سوئد کمک هزینه های دانشجویان بین المللی را افزایش می دهد

سوئد کمک هزینه های دانشجویان بین المللی را افزایش می دهد

سوئد در رقابت جذب دانشجویان بین المللی تصمیم به اقدامات مختلفی گرفته است که یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها افزایش کمک‌هزینه‌های تحصیلی این دانشجویان است.
شهریه دانشگاه ها در سوئد

شهریه دانشگاه ها در سوئد

اطلاع از شهریه ی دانشگاه های کشور مقصد قبل از اقدام و سفر کمک زیادی به تخمین هزینه های تحصیل در آن کشور دارد. در این مقاله شما را در مورد شهریه‌ی دانشگاه‌های سوئد راهنمایی می‌کنیم.
مشاوره رایگان