انگلستان: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه

چه نکاتی در درخواست شما برای مسئولان پذیرش مهم است؟

مهمترین نکته در نوشتن درخواست پذیرش از دانشگاه این است که آن را صحیح و خالی از اشکال بنویسید. پس اگر بدانید کسانی که درخواست شما را بررسی می‌کنند به چه نکاتی اهمیت می‌دهند؛ می‌توانید در این کار موفق‌تر عمل کنید.


گردآورنده: مهدی گلستانی
79
ذخیره سازی
1399/08/23

اخذ پذیرش انگلستان

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کسانی که درخواست‌ پذیرش شما را بررسی می‌کنند به چه نکاتی اهمیت می‌دهند؟ احتمالا زمان زیادی را به فکر کردن درباره‌ی اینکه در درخواست خود چه بگویید و چه بگنجانید، گذاشته‌اید. ما به پشت صحنه‌ رفتیم تا برای شما اطلاعاتی از روند بررسی درخواست‌ها بدست آوریم.

متفاوت بودن

مسئولان پذیرش در دانشگاه‌ها هرساله هزاران درخواست را بررسی می‌کنند که این یعنی بسیاری از آن‌ها شبیه به هم هستند. بنابراین یکی از نکات کلیدی این است که در کنار نمراتتان چیز دیگری هم در درخواست خود بگنجانید تا شما را از سایرین متمایز کند. مسئولان پذیرش به دنبال متقاضیانی هستند که کاراکتر و شخصیت خود را به نمایش می‌گذارند و تجربه ها و مهارت‌های گوناگونی دارند. به عبارت دیگر شما باید کاری کنید که مسئول پذیرش بخواهد شما را از نزدیک ملاقات کند و راهی به جز قبول درخواستتان نداشته باشد.

اطلاعات دقیق

از آنجاییکه مسئولان پذیرش با حجم زیادی از درخواست‌‌‌ها سروکار دارند و نمی‌توانند زمان زیادی به هر یک اختصاص دهند پس شما باید تأثیر اولیه‌ی خوبی از خود بجا بگذارید. یک نکته کاربردی در این زمینه این است که فقط اصلی‌ترین اطلاعات را در درخواست خود ذکر کنید و تا جایی که می‌توانید مختصر و واضح بنویسید. مسئولان پذیرش همگی این نکته را تأیید می‌کنند، که بهترین درخواست‌ها آن‌هایی هستند که مختصر و مفید به اصل مطلب می‌پردازند؛ و دلیل انتخاب یک دوره یا موسسه خاص را هم به‌روشنی بیان می‌کنند. پس بهتر است که قبل از نوشتن درخواست یک لیست از اولویت‌ها و اهداف خود داشته باشید. مسئولان پذیرش اطلاعاتی که ننوشته‌اید را جست‌و‌جو نمی‌کنند. به یاد داشته‌باشید که حتما از دقیق بودن اطلاعاتی که در درخواست خود درج می کنید اطمینان حاصل کنید. این مسئله شانس شما را در رسیدن به نتیجه مطلوبتان افزایش می‌دهد.


مراجع آکادمیک

مسئولان پذیرش قطعا مراجع آکادمیک شما را چک می‌کنند به همین خاطر بسیار مهم است که آن‌ها را در درخواست خود ذکر کنید. آن‌ها در ارتباط با نمره‌های شما بررسی می‌شوند؛ بنابراین اینکه اطلاعات شما به‌روز و دقیق باشد اهمیت بسزایی دارد. به خاطر داشته‌باشید که اگر نمره‌های شما برای دوره‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید مناسب نباشد مراجع آکادمیک شما هم تغییری در نتیجه پذیرش ایجاد نمی‌کنند. مسئولان پذیرش قانونی بودن کالج‌ها و موسسه‌های سراسر دنیا را با جزئیات چک می‌کنند. دوباره تأکید می‌کنیم که درست و دقیق بودن اطلاعات شما بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که این نکته می‌تواند شما را از سایر متقاضیان متمایز کند.

چرا این دانشگاه؟

مسئله دیگری که در نوشتن درخواست پذیرش مهم است این است که شما بتوانید دلیل انتخاب موسسه یا مقصد مطلوبتان و انگیزه تحصیل در رشته یا دوره‌ای خاص را به روشنی بیان کنید. حتما درباره‌ی موسسه‌‌ی مورد نظرتان و ویژگی‌های ممتاز آن (به عنوان مثال یکی از فارغ‌التحصیلان معروف این موسسه یا یکی از اعضای برجسته هیئت علمی) تحقیق کنید. این نکته انگیزه و ابتکار عمل شما را نمایان می‌کند. مسئولان پذیرش می‌گویند، بیشتر توضیحاتی که از دانشجویان دریافت می‌کنند خیلی کوتاه و مختصر درباره‌ی این است که چرا آن‌ها می‌خواهند در یک کشور خاص تحصیل کنند؛ و اغلب اشاره‌ای به دانشگاه یا رشته‌ی مورد درخواستشان نمی‌کنند. اشتباه نکنید و در این دام گرفتار نشوید. کسی که درخواست پذیرش شما را بررسی می‌کند ممکن است فکر کند شما صرفا توریستی هستید که علاقه‌ای گذرا به تحصیلات آکادمیک هم دارید. مسئولان پذیرش به‌دنبال درخواست‌هایی هستند که تحقیق، تفکر و حرفه‌ای بودن در آن‌ها دیده شود.

در تمام مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور می‌توانید روی کمک و مشاوره ما حساب کنید. تنها با یک تماس از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان‌من برخوردار شوید.


آنچه باید بدانید

اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

به چه روشی می‌توان برای دانشگاه‌های انگلستان اپلای کرد؟ اگر علاقه‌مند به تحصیل در انگلستان هستید، راهنمایِ جامع ما برای فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان را مطالعه کنید. در این مقاله نکاتی در رابطه با مهلت اخذ پذیرش از دانشگاه‌هایِ انگلستان، نکات کاربردی برای اخذ پذیرش و ... گردآوری شده است.
مسیرهای تحصیلی مقطع کارشناسی در انگلستان

مسیرهای تحصیلی مقطع کارشناسی در انگلستان

دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند با گذراندن دوره‌های یک ساله در کشور انگلستان پیش‌نیازهای ورود به دانشگاه، در مقطع کارشناسی در انگلستان را به دست آورند. در ادامه با این دوره‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.
نکات کلیدی درخواست پذیرش از دانشگاه های انگلستان

نکات کلیدی درخواست پذیرش از دانشگاه های انگلستان

طبیعی است اگر در مسیر پذیرش گرفتن در دانشگاه‌های خارجی کمی دچار نگرانی شوید. ما نکات و توصیه‌های مهمی، که از مشورت با مسئولان پذیرش دانشگاه‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم را برای کمک به شما در درک فرآیند بررسی درخواست‌های پذیرش ارائه کرده‌ایم.
مشاوره رایگان