انگلستان: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه

مصاحبه با یک مسئول پذیرش در انگلستان

از زبان یک مسئول پذیرش تجربه‌هایش در ارزیابی درخواست‌ها را بشنوید.


گردآورنده: مهدی گلستانی
344
ذخیره سازی
1399/08/23

مصاحبه با مسئول پذیرش

با کاسیم پاتل، مسئول پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه متروپولیتن لندن (London Met)، صحبت کرده‌ایم. کاسیم به ما در مورد چگونگی فرآیند ارزیابی دانشجویان در لندن متروپولیتن و نکات کاربردی برای مصاحبه گفت. همچنین او بعضی درخواست‌ها که، به دلیل درست یا غلط بودن، برایش جالب بودند را نیز مطرح کرد.

آیا ممکن است چیزی موجب شود، که شما بلافاصله یک درخواست را رد کنید؟

درخواست‌هایی که غلط‌های املایی و گرامری متعددی دارند و یا بیانیه شخصی ندارند، احساس خوبی از توانایی تحصیلی فرد به شما نمی‌دهد. ما همچنین انتظار داریم متقاضیان دستورالعمل‌های مربوط به نحوه تکمیل فرم درخواست، طرز صحیح پیوست مدارک مربوطه، را بخوانند و از آن‌ها پیروی کنند.

آیا عواملی وجود دارند که همواره بین شما و همکارانتان به بحث گذاشته شود؟

دانشگاه متروپولیتن لندن ممکن است متقاضیانی را در نظر بگیرد، که در بهترین حالت سطح تحصیلاتشان برابر با حداقل شرایط ورودی ما است، اما دارای تجربه حرفه‌ای گسترده و مرتبط هستند. این درخواست‌ها اگر دارای بیانیه شخصی بسیار قوی و توصیه‌نامه‌های خوبی باشند، به ایشان فرصت می‌دهیم تا توانایی‌های آکادمیکشان را اثبات کنند. ما می‌دانیم که چنین تجارب حرفه‌ای توانایی افراد برای مشارکت در تحصیلات دانشگاهی افزایش می‌دهد؛ و اغلب مهارت‌های مفیدی مانند مدیریت زمان، گزارش‌نویسی، اعتمادبه‌نفس و مهارت‌های ارائه را به دانشجویان می‌دهد.

برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند بدانند درخواستشان در چه مرحله‌ای است، چه راهنمایی در دسترس است؟

این موسسه در مورد کلیه فرایندهای درخواست داخلی و خارجی اطلاعات کاملی را ارائه می‌دهد؛ به‌عنوان‌مثال UCAS. این اطلاعات از طریق رسانه‌های مختلف مانند سامانه پذیرش متقاضیان بین‌المللی دانشگاه ارائه می‌شود. ما همچنین برای پشتیبانی از متقاضیان بین‌المللی در طول فرآیند درخواست مسئولان بین‌المللی مشخصی داریم که آماده ارائه مشاوره یا اطلاع‌رسانی در مورد وضعیت پذیرش آن‌ها هستند.

میزان پیشرفت در نمرات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پیشرفت عملکرد تحصیلی متقاضیان برای ما بسیار مهم است. اگر این امر در درخواست پذیرش منعکس شده باشد، مثبت در نظر گرفته خواهد شد. ما درک می‌کنیم که گاهی اوقات دانشجویان برای تطبیق با محیط آموزشی جدید نیاز به زمان دارند. اما تعداد دفعاتی که متقاضی برای گذراندن یک درس تلاش کرده، مهم است.

چه توصیه‌ای برای کسی که می‌خواهد به مصاحبه در یک موسسه برود دارید؟

ما همیشه به متقاضیان توصیه می‌کنیم که متناسب با مصاحبه آماده باشند. اغلب از متقاضیان می‌خواهیم قبل از مصاحبه با دانشکده مربوطه ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی‌های مفید برای آمادگی کافی برای حضور در مصاحبه استفاده کنند. در طول مصاحبه تمام تلاش خود را برای پاسخ به همه سؤالات مطرح‌شده به کار ببندید؛ و چند سؤال آماده داشته باشید تا در فرصت مناسب بپرسید. کسانی مصاحبه می‌کنند شرایط مصاحبه‌شونده را درک می‌کنند، پس نگران مضطرب بودن در طول مصاحبه نباشید. همواره از زمان آگاه باشید و دیر نکنید.

از زمان کارتان در اداره پذیرش، آیا مورد خاصی، به دلایل خوب یا بد، در ذهنتان مانده است؟ برای ما تعریف کنید.

در زمان حضورم به‌عنوان مسئول پذیرش بین‌المللی، شاهد درخواست‌های بسیار متفاوتی بوده‌ام. یکی از بدترین درخواست‌هایی که من با آن روبرو شده‌ام، از یک متقاضی بود که صورت‌حساب بانکی خود را به‌عنوان بیانیة شخصی به درخواستش الصاق کرده بود. و یکی از بهترین‌ها، درخواست یک متقاضی برای دوره کارشناسی‌ارشد خبرنگاری بود. ازآنجاکه برای ورود به این دوره نمونه کار باید توسط یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تأیید شود، برای مدیر دوره ارسال شد. مدیر دوره در حین خواندن نمونه کار فوراً با من تماس گرفت و درخواست کرد که بلافاصله به او پیشنهاد بدهم. و گفت این بهترین متقاضی‌ای است که تابه‌حال دیده بود.

در تمام مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور می‌توانید روی کمک و مشاوره ما حساب کنید. تنها با یک تماس از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان‌من برخوردار شوید.


آنچه باید بدانید

اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

به چه روشی می‌توان برای دانشگاه‌های انگلستان اپلای کرد؟ اگر علاقه‌مند به تحصیل در انگلستان هستید، راهنمایِ جامع ما برای فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان را مطالعه کنید. در این مقاله نکاتی در رابطه با مهلت اخذ پذیرش از دانشگاه‌هایِ انگلستان، نکات کاربردی برای اخذ پذیرش و ... گردآوری شده است.
مسیرهای تحصیلی مقطع کارشناسی در انگلستان

مسیرهای تحصیلی مقطع کارشناسی در انگلستان

دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند با گذراندن دوره‌های یک ساله در کشور انگلستان پیش‌نیازهای ورود به دانشگاه، در مقطع کارشناسی در انگلستان را به دست آورند. در ادامه با این دوره‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.
نکات کلیدی درخواست پذیرش از دانشگاه های انگلستان

نکات کلیدی درخواست پذیرش از دانشگاه های انگلستان

طبیعی است اگر در مسیر پذیرش گرفتن در دانشگاه‌های خارجی کمی دچار نگرانی شوید. ما نکات و توصیه‌های مهمی، که از مشورت با مسئولان پذیرش دانشگاه‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم را برای کمک به شما در درک فرآیند بررسی درخواست‌های پذیرش ارائه کرده‌ایم.
مشاوره رایگان