انگلستان: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه

دانشگاه‌های «گروه راسل»

چه موسساتی عضو گروه راسل محسوب می‌شوند؟ تحصیل در این دانشگاه‌ها چه مزیتی دارد؟ راهنمای ما درباره دانشگاه‌های گروه راسل در انگلستان را مطالعه کنید. تا پاسخ این سوالات را بیابید.


گردآورنده: مهدی گلستانی
349
ذخیره سازی
1399/08/23

دانشگاه‌های گروه راسل

اگر در نظر دارید در انگلستان تحصیل کنید؛ احتمالا اصطلاح «دانشگاه‌های گروه راسل» به گوش‌تان آشناست. اما این اصطلاح به چه معناست؟

دانشگاه «گروه راسل» چیست؟

گروه راسل مجموعه ۲۴ دانشگاه در انگلستان است؛ که به‌خاطر سطح بالای کیفیت پژوهش مشهورند. همچنین دیگر مشخصه این دانشگاه‌ها استانداردهای ممتاز آموزش و ارتباطات مناسب با بخش‌های تجاری و عمومی است. دانشگاه‌های گروه راسل محدود به یک مکان یا یک زمینه تحصیلی مشخص نیستند. در عوض دانشگاه‌های گروه راسل گردهمایی و اتحاد موسسات مستقلی است؛ که نقطه اشتراکشان کیفیت بسیار بالای تحصیلات است. دانشگاه‌های گروه راسل مشابه دانشگاه‌های گروه آیوی در آمریکا هستند.

کدام دانشگاه‌ها عضو گروه راسل هستند؟

دانشگاه بیرمنگام
دانشگاه بریستول
دانشگاه کمبریج
دانشگاه کاردیف
دانشگاه ادینبورگ
دانشگاه گلاسکو
دانشگاه لیدز
دانشگاه لیورپول
امپریال کالج لندن
کینگز کالج لندن
دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن
دانشگاه نیوکاسل
دانشگاه منچستر
دانشگاه ناتینگهام
دانشگاه آکسفورد
دانشگاه واریک
دانشگاه شفیلد
دانشگاه ساوتهمپتون
دانشگاه کویینز بلفاست

خاستگاه گروه راسل چیست؟

در سال ۱۹۹۴ تعداد ۱۷ دانشگاه برای محافظت و نشان‌دادن منافع‌شان در برابر دولت و پارلمان گروه راسل را تشکیل دادند. این تعداد شامل دانشگاه‌های بالا به‌جز دانشگاه کاردیف و کینگز کالج لندن (که در ۱۹۹۸ به گروه پیوستند) و دانشگاه یورک، دانشگاه دورهام و کویین مری کالج لندن (که در ۲۰۱۲ به گروه پیوستند) می‌شد.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های گروه راسل چیست؟

گروه راسل شامل تعدادی از موسسات برتر آموزشی در انگلستان می‌باشد. ورود به این دانشگاه‌ها بسیار پررقابت است. برای هر جایگاه حدود هفت متقاضی (و در بعضی رشته‌های محبوب تا بیست متقاضی) وجود دارد. در اینجا ما به چند دلیلی اشاره می‌کنیم که به شما نشان دهیم چرا باید در این دانشگاه‌ها تحصیل کنید:

رضایت دانشجویان

نظرسنجی ملی دانشجویان، بررسی NUS/ HSBC و نظرسنجی بین‌المللی i-Graduate نشان داده که میزان رضایت دانشجویان از کیفیت آموزش در دانشگاه‌های گروه راسل بالاتر است.

پایین‌ترین میزان ترک تحصیل

نسبت دانشجویانی که دوره‌شان را به اتمام می‌رسانند؛ در دانشگاه‌های گروه راسل بیشتر از سایر دانشگاه‌هاست. و میزان ترک تحصیل در این دانشگاه‌ها در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

اعتبار و خوش‌نامی

در سراسر دنیا دانشگاه‌هایی مانند آکسفورد و کمبریج را به‌خاطر تعالی علمی و فارغ‌التحصیلان درجه یک و جایگاهشان در رتبه‌بندی‌های رسمی می‌شناسند. بنابراین گرفتن مدرک از دانشگاه‌های گروه راسل به‌معنای گرفتن مدرک از یک موسسه شناخته‌شده در همه دنیا است. و این چیزی است که هنگام جستجو برای کار شما را متمایز می‌کند.

پیشروی به مدارج عالی تحصیلی

 آیا به ادامه تحصیل بعد از دوره کارشناسی فکر می‌کنید؟ دانشگاه‌های گروه راسل دارای نرخ بالای دانشجویان مقطع کارشناسی است؛ که تا مدارج بالاتر پیش رفته‌اند. در واقع، در سال ۲۰۰۴، بیش از نصف فارغ‌التحصیلان درجه دکتری در انگلستان از دانشگاه‌های گروه راسل مدرک گرفته‌اند. 

سبک زندگی فارغ‌التحصیلان

نتایج یک بررسی نشان داده که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های گروه راسل، به‌طور متوسط، تقریبا ۱۰٪ درآمد بیشتر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر دارند.

چگونه در دانشگاه‌های گروه راسل تحصیل کنیم؟

همانطور که ذکر شد رقابت برای ورود به دانشگاه‌های گروه راسل بسیار شدید است. بنابر این شما باید کامل بودن درخواستی که برای این دانشگاه‌ها ارسال می‌کنید، اطمینان داشته‌باشید. شما می‌توانید راهنمای ما در مورد پذیرش دانشگاهی و بیانیه شخصی مطالعه کنید. همینطور مطلع باشید که هر کدام از دانشگاه‌های درجه یک، در مقایسه با سایر دانشگاه‌های انگلستان، روند پذیرش متفاوتی دارند. این تفاوت‌ ممکن است شامل مهلت پذیرش کوتاه‌تر نیز باشد؛ پس هرچه زودتر به کسب اطلاعات در این مورد بپردازید. و ممکن است آزمون‌های خاصی جهت پذیرش از شما گرفته شود.

با جستجو در دوره‌های تحصیلی انگلستان در پایگاه داده آرمان‌من دوره مناسب خود را بیابید. در تمام مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور می‌توانید روی کمک و مشاوره ما حساب کنید. تنها با یک تماس از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان‌من برخوردار شوید.


آنچه باید بدانید

اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

به چه روشی می‌توان برای دانشگاه‌های انگلستان اپلای کرد؟ اگر علاقه‌مند به تحصیل در انگلستان هستید، راهنمایِ جامع ما برای فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان را مطالعه کنید. در این مقاله نکاتی در رابطه با مهلت اخذ پذیرش از دانشگاه‌هایِ انگلستان، نکات کاربردی برای اخذ پذیرش و ... گردآوری شده است.
مسیرهای تحصیلی مقطع کارشناسی در انگلستان

مسیرهای تحصیلی مقطع کارشناسی در انگلستان

دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند با گذراندن دوره‌های یک ساله در کشور انگلستان پیش‌نیازهای ورود به دانشگاه، در مقطع کارشناسی در انگلستان را به دست آورند. در ادامه با این دوره‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.
نکات کلیدی درخواست پذیرش از دانشگاه های انگلستان

نکات کلیدی درخواست پذیرش از دانشگاه های انگلستان

طبیعی است اگر در مسیر پذیرش گرفتن در دانشگاه‌های خارجی کمی دچار نگرانی شوید. ما نکات و توصیه‌های مهمی، که از مشورت با مسئولان پذیرش دانشگاه‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم را برای کمک به شما در درک فرآیند بررسی درخواست‌های پذیرش ارائه کرده‌ایم.
مشاوره رایگان