انگلستان: از سری مقالات راهنمای جامع گرفتن پذیرش از دانشگاه

اخذ پذیرش در رشته تجارت انگلستان

دانشگاه‌های انگلستان در زمینه تجارت و بازرگانی از رتبه‌های بالایی برخوردارند. به همین دلیل رقابت شدیدی برای اخذ پذیرش در رشته تجارت انگلستان وجود دارد. این مطلب حاوی نکات مفیدی برای موفقیت شما در اخذ پذیرش است.


گردآورنده: مهدی گلستانی
244
ذخیره سازی
1399/08/23

تحصیل تجارت در انگلستان

ما با لیندسی دوک، مسئول پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده تجارت دانشگاه دورهام در انگلستان، صحبت کرده‌ایم. از او درباره چگونگی پذیرش گرفتن در دانشکده‌های تجارت و اینکه دانشجویان چطور باید این فرآیند را طی کنند، سؤالاتی کرده‌ایم.

فرآیند بررسی پذیرش به چه ترتیب است؛ و چه مدت به‌طول می‌انجامد؟

خب این موضوع بستگی دارد که چه‌وقت سال باشد. مثلاً بین ماه‌های اکتبر تا فوریه بین ۴ الی ۶ هفته طول می‌کشد. در تابستان این مدت بین ۱ تا ۳ هفته است؛ چراکه اکثریت درخواست‌ها قبل از ماه مارس می‌باشند. ما هر درخواست را به‌طور کامل و همراه با مدارک ضمیمه شامل مدارک دانشگاهی، مدرک زبان و توصیه‌نامه دانشگاهی بررسی می‌کنیم. درخواست‌ها حداقل توسط دو ناظر حرفه‌ای بررسی می‌شوند.

شما توصیه‌نامه دانشگاهی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

توصیه‌نامه باید دارای سربرگ و امضا باشد. همچنین این نامه‌ها باید در دو سال اخیر نوشته‌شده و دارای جزئیات کاربردی باشد. این‌ها عموماً در برگه‌هایی تقریباً نصف A4 نوشته می‌شوند. البته برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی توصیه‌نامه شخصی نیاز نیست.

شما برای معادل‌سازی نمرات کشورهای مختلف چه روشی دارید؟

ما از ترکیبی از UK NARIC و متخصصان دفتر بین‌الملل دانشگاه استفاده می‌کنیم. ما در شروع هر دوره پذیرش دانشجو معیارهایمان را تعیین و متعاقباً به متقاضیان اعلام می‌کنیم.

چگونه دانشجویان بین‌المللی را در طول فرآیند پذیرش راهنمایی می‌کنید؟

یک راهنمای جامع در وب‌سایت ما وجود دارد. همچنین همراه فرم پذیرش آنلاین هم راهنمایی با جزییات هست. دانشجویان در هر مقطعی می‌توانند با دفتر پذیرش تماس بگیرند. دفتر بین‌الملل دانشگاه هم وب‌سایت مختص دانشجویان بین‌المللی دارد.
درباره پر کردن فرم پذیرش آنلاین برای دانشجویان بین‌المللی چه توصیه‌ای دارید؟
از درست بودن همه جزئیات به‌دقت اطمینان حاصل کنید. چراکه این اطلاعات در تاییدیه  قبولی که برای درخواست ویزا الزامی است استفاده می‌شود.

در چه مواردی با دانشجویان مصاحبه می‌کنید؟ درباره چه نکاتی از آنان سؤال می‌پرسید؟

فقط با متقاضیان دوره‌های تمام‌وقت و دوره کارشناسی‌ارشد مدیریت اجرایی کسب‌وکار(EMBA) مصاحبه می‌شود. درباره موارد متنوعی مانند انگیزه آن‌ها، برنامه‌هایشان برای بعد از اتمام تحصیل و سطح تجارب آن‌ها در کارهای مدیریتی پرسیده می‌شود. با توجه به تعداد بالای متقاضیان، مصاحبه با همه برای ما غیرممکن است.

بیش از همه چه چیز در بیانیه شخصی و درخواست پذیرش یک دانشجوی خوب برای شما مهم است؟

دلایل روشنی برای انتخاب رشته موردنظر، و علی‌الخصوص انتخاب دانشکده تجارت دانشگاه دورهام داشته‌باشند. برای بعد از اتمام تحصیل برنامه داشته و علاقه‌مند به تحصیل و یادگیری باشند. البته بیانیه شخصی در سطح تحصیلات تکمیلی به‌اندازه دوره کارشناسی مهم نیست.

پرتکرارترین اشتباهی که دانشجویان در بیانیه شخصی‌شان مرتکب می‌شوند چیست؟

نوشتن نام دانشگاه دیگر


جستجوی دوره‌های تجارت در انگلستان

برای استفاده از مشاوره تحصیلی رایگان آرمان‌من با ما تماس بگیرید.


آنچه باید بدانید

اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

به چه روشی می‌توان برای دانشگاه‌های انگلستان اپلای کرد؟ اگر علاقه‌مند به تحصیل در انگلستان هستید، راهنمایِ جامع ما برای فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان را مطالعه کنید. در این مقاله نکاتی در رابطه با مهلت اخذ پذیرش از دانشگاه‌هایِ انگلستان، نکات کاربردی برای اخذ پذیرش و ... گردآوری شده است.
مسیرهای تحصیلی مقطع کارشناسی در انگلستان

مسیرهای تحصیلی مقطع کارشناسی در انگلستان

دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند با گذراندن دوره‌های یک ساله در کشور انگلستان پیش‌نیازهای ورود به دانشگاه، در مقطع کارشناسی در انگلستان را به دست آورند. در ادامه با این دوره‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.
نکات کلیدی درخواست پذیرش از دانشگاه های انگلستان

نکات کلیدی درخواست پذیرش از دانشگاه های انگلستان

طبیعی است اگر در مسیر پذیرش گرفتن در دانشگاه‌های خارجی کمی دچار نگرانی شوید. ما نکات و توصیه‌های مهمی، که از مشورت با مسئولان پذیرش دانشگاه‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم را برای کمک به شما در درک فرآیند بررسی درخواست‌های پذیرش ارائه کرده‌ایم.
مشاوره رایگان