انگلستانویزای تحصیلی انگلستان

شرایط سنی اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان

کشور انگلستان با توجه به دانشگاه های رده بالا از جهت علمی و جدید ترین متدهای آموزشی و فرصت شغلی که برای دانشجویان فارغ التحصیل خود فراهم می آورد از بهترین گزینه های انتخابی ادامۀ تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان است. یافتن فرصت تحصیل در کشور انگلستان از لحاظ آکادمیک به شما این امکان را می دهد که رزومۀ پرباری برای خود بسازید. این کشور چه از نظر آکادمیک و تنوع آموزشی و چه از نظر تنوع فرهنگی یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است. آموزش در سیستم آموزشی انگلیس نه تنها یک برنامه شغلی غنی ارائه می دهد. بلکه طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی از جمله برنامۀ صلاحیت حرفه ای و اشتغال پس از فارغ التحصیلی، امکانات انجام تحقیقات پیشرفته، کتابخانه ها و امکانات آزمایشگاهی و غیره را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

بنابراین اگر شما هم قصد ادامۀ تحصیل در کشوری رده بالا از لحاظ علمی را دارید در این مقاله ازمؤسسۀ آرمان من همراه ما باشید. در ادامه این مقاله به موضوعاتی از قبیل اینکه سیستم آموزشی در کشور انگلستان چگونه است؟ تحصیل در این کشور از چه سنی شروع می شود؟ چه محدودیت های سنی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان وجود دارد؟ شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در دورۀ کارشناسی چیست؟ شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در دورۀ کارشناسی ارشد چیست؟ شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در دورۀ دکتری چیست؟ پرداخته می شود.

ALT

سیستم آموزشی در کشور انگلستان

تحصیلات اجباری درکشورانگلستان بین 5 تا 16 سال است اما زمانی که به وضعیت عمومی کشور نگاه می کنیم در می یابیم که دانش آموزان بعد از سن 16 سالگی نیز به ادامۀ تحصیل می پردازند. دانش آموزان انگلیسی در سن 4 الی 5 سالگی مهد کودک را شروع می کنند. سپس در 5 سالگی دورۀ ابتدایی را ادامه می دهند. شما می توانید در مدارس های دولتی و خصوصی انگلستان دورۀ ابتدایی را بگذرانید. برای پذیرش در مقطع ابتدایی کودکان باید تا تاریخ 31 آگوست همان سال در سن مورد نظر باشند. علاوه بر این دانش آموزان در دورۀ متوسطه و ابتدایی می توانند با رعایت برخی معیارها در خانه تحصیل کنند. تحصیلات ابتدایی در کشور انگلستان تقریبا به مدت 6 سال است.

شرایط سنی برای تحصیل در دورۀ دبیرستان

دورۀ متوسطه و دبیرستان در کشور انگلستان از 11 سالگی شروع شده و تا 16 سالگی ادامه خواهد داشت. مدارس خصوصی در انگلستان از جمله مدارس برجسته ای هستند که دانش آموزان بین الملی نیز می توانند به ادامۀ تحصیل بپردازند. علت اینکه به دانش آموزان توصیه ویژه ای می شود تا در مدارس خصوصی تحصیل کنند این است که دانش آموزان در این مدارس توانایی های متفاوتی از جمله مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس ومهارت های متفاوت برای زندگی کردن را کسب می کنند. هزینه های تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان مانند وعده های غذایی، اسکان کردن، وسایل ورزشی، کتاب و لوازم تحریر را مدارس تأمین می کنند والدین هزینه های اضافی لباس های فرم و تجهیزات موسیقی را پرداخت می کنند. هزینۀ اضافی برای دانش آموزان بین المللی شامل بیمه است. برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا ورود به دبیرستان های دولتی ممکن نیست. مگر اینکه والدین آن ها در انگلستان زندگی کنند. شما برای اینکه بتوانید در مقطع دبیرستان در کشور انگلستان ادامۀ تحصیل دهید باید کمتر از 16 سال داشته باشید.

ALT

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در دورۀ کارشناسی

مؤسسات آموزش عالی انگلستان به دلیل کیفیت و تنوع آموزشی که ارائه می دهند در سراسر جهان مشهور شده اند. کشور انگلستان دارای یک سنت آموزشی ریشه دار است که با روش ها و فن آوری های عصر مدرن ترکیب شده است. و سیستم آموزشی موجود دانشجویان را به انجام تحقیق ترغیب می کند. تاکید بر درک و یادگیری عمیق دارد. تحصیلات کارشناسی در کشور انگلستان به مدت 3 سال است. اما برای دانشجویان بین المللی دورۀ 6 ماهه آمادگی وجود دارد اگر نمرۀ زبان شما 6 و بالاتر باشد می توانید در دورۀ 3 ماهه آمادگی شرکت کنید. برای اینکه شما بتوانید در مقطع کارشناسی ادامۀ تحصیل دهید باید حداقل 17 سال داشته باشید. برخی از دانشگاهای انگلستان مانند کمبریج حداقل سن قانونی برای شروع دورۀ کارشناسی را 18 سالگی اعلام کرده است و دانشجویانی که بیش از 21 سال سن دارند و می خواهند در دورۀ کارشناسی ادامۀ تحصیل دهند در بخش دانشجویان بزرگسال قرار می گیرند.

 

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در دورۀ کارشناسی ارشد و دکتری

هدف از برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه مدرک حرفه ای به دانشجو است. در این دوران دانشجو به مدت 9 ماه تا 1 سال را عمدتاً به صورت گذراندن کلاس های آموزشی سپری می کند. دورۀ کارشناسی ارشد به مدت 1 تا 2 سال طول می کشد. مدرک دکتری یک سیستم اصیل تر، تحقیقاتی و پایان نامه محور است. دورۀ دکتری تقریبا به مدت 3 تا 4 سال طول می کشد. برنامۀ درسی دورۀ دکتری یا مدت زمان تحصیل مشمول هیچ مقررات و یا محدودیتی نیست. دانشگاه های انگلستان خود دامنه دکتری خود را تعیین می کنند. برای پذیرش در دورۀ دکتری معیارهایی مانند موفقیت های تحصیلی، پایان نامه کارشناسی ارشد، سابقۀ کار حائز اهمیت است. 

ALT

بنابر اطلاعات ارائه شده در مقالۀ بالا توسط مؤسسۀ آمان من برای ادامۀ تحصیل در کشور انگستان محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و در وب سایت های دانشگاه های مختلف فقط حداقل سن مورد نیاز برای ادامۀ تحصیل در مقاطع مختلف مطرح شده است. باتوجه به سایت های دانشگاه های مختلف کشور انگلستان حداقل سن مورد نیاز برای تحصیل در دورۀ کارشناسی در کشور انگلستان 17 سال است. یعنی اگر شما قبل از شروع ترم تحصیلی 17 سال تمام داشته باشید می توانید دردوره کارشناسی شروع به تحصیل کنید.

نبودن محدودیت سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور انگلستان باعث می شود افراد زیادی به دنبال ادامۀ تحصیل در این کشور باشند. اما باید خاطر نشان کنیم  که نبود محدودیت سنی تحصیل در کشور انگلستان و ویزاهای تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در کشور انگلستان شامل کشورهای توسعه یافته بوده و متأسفانه برای ایران که جز کشور های جهان سوم محسوب می شود کاربرد ندارد. در نتیجه فردی که گپ تحصیلی دارد یعنی بین دو مقطع تحصیلی فاصلۀ زیادی افتاده است مثلاً فردی که 30 سال دارد و فقط مدرک تحصیلی دیپلم دارد در اصطلاح می گوییم گپ تحصیلی دارد. و زمانی که فردی گپ تحصیلی داشته باشد و سن آن نیز بالا باشد باید برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور انگلستان تلاش زیادی کند و یک رزومۀ علمی و قابل قبولی برای اخذ پذیرش ارائه کند.

شما هم اگر قصد ادامۀ تحصیل در کشور انگلستان را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مؤسسۀ آرمان من در ارتباط باشید. کارشناسان ما در زمینۀ مهاجرت ودریافت اقامت به شما کمک می کنند تا بهترین روش اقامتی را برگزینید.

به این مقاله رتبه دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا